GKY Sydney - Gereja di Sydney yang Mulia dan Misioner

Gereja Kristus Yesus di Sydney AustraliaTransformational Church ~ Transforming people to transform the world (2 Kor 3:18)

Navigation

Lebih Daripada Pemenang

Hidup menurut daging memikirkan perkara-perkara dari daging, hidup menurut Roh memikirkan perkara-perkara dari Roh. Ke arah manakah fokus kehidupan kita? Hal tersebut sangat nyata di dalam pikiran kita. Apa yang paling kita pikirkan di dalam kehidupan kita? Perkara-perkara daging yang berkaitan dengan dosa dan pemuasan hawa nafsu atau memikirkan Kerajaan Allah dan kebenarannya? Menjadi anak-anak Tuhan memang adalah anugerah, namun menjalani kehidupan sebagai anak-anak Tuhan tidak berarti tidak memerlukan disiplin. Kita perlu mendisiplinkan pikiran kita yang mempengaruhi perkataan dan perilaku serta arah kehidupan kita.

Kita lebih daripada seorang pemenang di dalam Kristus. Seringkali kita lebih memikirkan dunia ini daripada memikirkan kehendak Allah dan kebenaran-Nya disebabkan kita kuatir akan kehidupan kita di dunia ini, atau kita merasa bahwa kecukupan dan kepuasan datang dari dunia ini. Namun firman Tuhan hendak mengajarkan kepada kita, bahwa di dalam dunia ini kita pasti akan menghadapi penderitaan. Ketika kita berhadap kepada dunia ini, sesungguhnya kita akan putus asa. Satu hal jaminan yang pasti yang memampukan kita hidup tetap berpegang kepada kebenaran Allah yaitu tidak ada yang memisahkan kita dari kasih Allah di dalam Yesus Kristus. [RAL]

Roma 8 37
"Tetapi dalam semuanya itu kita lebih daripada orang- orang yang menang oleh Diayang telah mengasihi kita."

Rekaman Khotbah Terbaru